Hold my hand

Rädsla har förstört så mycket för mig, omedvetet och medvetet.

Jag är rädd när jag skriver och det stoppar orden. Jag är rädd för att visa mig själv för andra, visa mitt riktiga jag. Jag är rädd för att misstolkas och bli ensam.

Jag är rädd för att göra folk besvikna. Rädd för att göra mig själv besviken. Rädd för att göra fel och rädd för att förlora. Förlora människor, krafter och först och främst mig själv.

Jag har tagit mig förbi detta till viss del. Jag vet vart jag har mig själv och ingen kan ta det ifrån mig. Men jag är trött på att vara rädd. Så nu testar jag mina vingar, sakta men säkert. Hoppas på en början på något nytt och bra.

Ändå tog det mer än en månad innan jag tog tag i det.

Välkommen till min blogg och mina tankar, gamla som nya, små som stora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0