Glad alla hjärtansdag


(pic: weheartit.com)

Måste säga att jag aldrig riktigt förstått mig på alla hjärtansdag. Det känns som att den bara finns för att göra alla ensamma ännu ensammare och deppigare.

Jag minns till exempel när alla gick och köpte rosor och gav bort på högstadiet.
Fick jag någonsin någon? Nej.
Fick de flesta andra tjejer i min klass? Ja.
Vad ledde detta till? Helvete för mig och ännu en stund i rampljuset för dem.

Och jag tycker att man ska visa att man tycker om sina nära och kära varje dag. Varför behöva en speciell dag för det? Gör varje dag speciell istället; ni kommer vinna på det i längden.

Men jag skrev ändå en söt liten lapp till mina föräldrar imorse och berättade för mina närmaste att jag tycker om dem.
Därför passar jag även på att säga att jag tycker om er! Alla människor betyder något speciellt. Bara för att man inte har någon speciell själv, så betyder det inte att man är betydelselös eller inte har något/någon. Tänk istället på det fina just ni har, lovar att det finns något! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0