The ice is getting thinner


(pic: weheartit.com)

Förstår inte riktigt vad som hänt.
Jag har aldrig lust till något överhuvudtaget.
Glider genom dagarna som ett skal utan inre.
Utför alla måsten och gör sedan ingenting. Ingenting alls.
Har ingen ork eller lust, inga ord och inga känslor.
Eller känslor har jag, men dom är diffusa och ångestladdade.
Hela mitt liv kretsar kring ångest.
Ångest över allt jag måste göra, allt som måste hinnas med, allt som måste ordnas, allt som måste funka och allt jag vill men inte kan göra.
Ångest ångest ångest, orden studsar mot väggen och slår tillbaka som hårda slag i ansikte och mage.
Träffar hårt och får mig att tappa andan. Får mig att må sämre och sämre.

Det är en ond cirkel - ångest över något jag måste göra men inte klarar, jag skjuter upp det och får mer ångest, får ångest över ångesten och sen fortsätter det bara.
Fan, nu får det vara slut på det här snart.
Men det är bara mer och mer som hopar sig över axlarna.
Mer som ska göras, mer som måste hinnas med, mer ångest.
Det är som att bära stenar på flera kilon.


Bra låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0