Jag skulle dö för dig

Jag tänker ofta på framtiden, vilka jag kommer umgås med efter skolan och hur många jag kommer tappa kontakten med. Om jag hittar någon som vill resa till samma ställen som mig, uppleva samma saker som jag vill.

Om jag får ett jobb och tjänar pengar till allt jag vill göra, och trivs med jobbet. Om jag kommer hamna i ett liv som jag trivs med.

Tänker på hur mycket jag och alla andra förändras, varje minut. Hur allt kan förändras så fort.
Tänker på att jag snart går in i ett nytt liv. Stadigt, men ändå vingligt. Vinglar in som en nyfödd kalv.

Jag är rädd att lämna det trygga jag har nu. Rutiner, familj och vänner. Men jag är så spänd och nyfiken på att kunna göra allt jag vill, allt jag någonsin drömt om. Jag känner mig lycklig över att kunna kasta mig ut över världen och lära känna fantastiska människor och se underbara saker. Jag vill bygga något eget.

Svårast kommer ändå bli att lämna familjen, som den mamma- och pappagris jag är. Jag älskar min familj, dom får mig att känna mig trygg. Dom får mig att må bra och står alltid redo att hjälpa mig. Jag vet att jag alltid kommer vara viktigast för dom och jag älskar dom för det Älskar att dom sätter mig före allt annat och älskar mig oavsett vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0