Hugger i sten


(pic: weheartit.com)

Jag vet att jag skriver mycket om bussturer och liknande, men jag tycker så mycket om dem.
En busstur väcker så mycket tankar inom mig. Att sitta högt upp och blicka ner över allt som sker längs vägarna och att susa förbi träd efter träd, det får mig att känna mig så liten på något vis. Får mig att inse att det finns så många andra människor här i världen och att alla dessa har sina egna problem. Oavsett om problemen handlar om problem inom familjen, problem i skolan eller till exempel problem med kärleken. Alla har vi något som tynger oss.

Att åka buss får mig att undra och fundera över alla dessa liv och problem. Jag får en kort glimt in i någon annans värld. Och jag tycker att det är så oerhört vackert att kunna få göra det, i min ensamhet.

Låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0