Fix you

Jag är trött på att alltid vara duktig. Trött på att kämpa i skolan, få så många mvgn som möjligt, aldrig skolka, aldrig lämna in något för sent, alltid komma hem tidigt, höra av mig varannan timme. Trött på att göra allt för att ni ska vara stolta över mig, för att ni inte ska behöva oroa er över mig, och sedan få höra att jag är oansvarsfull. Få skit för att jag såg film med några kompisar på en onsdagkväll, trots att jag var ledig dagen efter. Får höra att jag borde ha varit hemma och vilat, för att jag är sjuk. Jag frågar om du tycker att jag endast ska sitta inne och tycka synd om mig själv månad efter månad. För så länge har jag varit sjuk. Men jag har inte låtit det hindra mig, inte låtit det göra mig ledsen. Jag har kämpat för att leva livet, men ändå ta hand om mig själv.

Jag är sällan borta. Sköter mig när det gäller allt. Vill inte höra "du är oansvarsfull". Vet att jag ständigt strävar efter att vara er duktiga dotter, för att jag vill det. Jag och ingen annan vill det. Men jag måste få leva mitt eget liv ibland också. Se en film eller två med vänner, en sen kväll. Vill att du ska lyssna på mig och inte säga att jag ränner på stan.

Det driver mig ur huset att höra sånt. Jag är arton, har aldrig haft en revolt. Men ni driver mig närmare kanten.
Förlåt, men jag vet inte om jag klarar av att vara så duktig länge till. Vad ska jag göra för att ni ska se hur bra jag varit mot er? Hur jag sätter era tankar i första hand.
Vad ska jag göra för att ni ska se mig som den jag är?

Hur ska jag vara för att ni ska vara nöjda? Snälla, berätta.

Klick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0